tirsdag den 4. oktober 2011

Mere strejke, en tur til vandet og brændte baller

Det er vist ved at være noget tid siden jeg har skrevet sidst, så vil prøve at opdatere jer lidt. Var til strejke igen i torsdags og tog lige 3. mgang tåregas - men tror det stilner af nu da der er dialog mellem regeringen og nogle af studenterorganisationerne. DRupdate havde både i fredags og forrig fredag klip her fra som er meget voldsomme, helt så voldsomt har det ikke været der hvor jeg befandt mig, heldigvis. Lørdag tog jeg ud til kysten der ligger ca 2 timer væk for at besøge en amerikansk pige jeg havde mødt til et foredrag tidligere i september. Det var helt vildt skønt og turen derud er flot - se billed ovenfor der dog er fra hjemturen søndag. Valparaiso er en slidt, men smuk by der ligger ud til vandet, og op ad bjergene så den er helt vildt stejl at gå i. Efter lidt sightseeing tog vi hjem til hende og derfetr til en fødselsdag hos en af hendes venner og sikke en fest. Huset var fyldt med mennesker - en blanding af familie og venner, der var DJ i gårdhaven der spillede vildt højt så samtale var umuligt og såvel unge som gamle slog sig løs med vrikkende hofter - der var seriøst tale om en bedstemor med slag i der gav den gas og dansede med de unge fyre. Jeg fik selv svunget hofterne en smule men på grund af den dumme fod, der stadig plager mig holdt jeg mig fra de helt vilde moves, men havde en god fest og fik snakket engelsk og spansk i en skønsom blanding for for en gangs skyld var der en del tilstede der talte engelsk. Dagen efter tog vi til stranden og det var skønt. Blæsten var kold så jeg mærkede måske ikke helt at solen brændte og det kunne ses da jeg kom hjem af min bagdel måske ikke var blevet smurt godtnok ind i solcreme - så det danske flags farver var her fint repræsenteret - man er vel patriotisk!!! Indtil for få år siden (måske faktisk i år) var det ifølge den amerikanske pige som har boet her længe forbudt for chilenere at flage, men den nuværende præsident har taget en ko-vending og nu påbudt alle husstande at flage på nationaldagen, ret vildt synes jeg. Jeg må indrømme at jeg et øjeblik tænkte på at droppe fagligheden og bare være en fri ung og festende backpacker men det går jo ikke rigtigt. Men ærgerligt at det er begrænset hvor meget af dette lange land jeg når at få set, men jeg må jo bare vende tilbage igen en gang. Vi spiste empanadas (dej stegt i friture - a la pirogger) med skaldyr og ost - fantastisk ting som jeg bestemt må prøve at lave når jeg kommer hjem til DK. Jeg er så småt ved at komme i gang med feltarbejdet, men nemt er det ikke, det der med at svare på email er ikke altid folks stærke side, men det er vel en del af oplevelsen. Jeg snakker bedre og bedre spansk og føler mig ikke helt så begrænset sprogligt længere, men til gengæld er det frygteligt at høre mig selv tale på lydoptagelser for så kan jeg høre hvor grammatisk og udtalelsesmæssigt ukorrekt spansk jeg taler - avs!
Jeg beklager denne update måske ikke blev så spændende som de andre, men studierne kalder og mangler stadig 70 sider for at nå dagens mål og er desværre kommet til at købe computerspillet Colonizacion der også trækker helt vildt, men fy Ane, må ikke!
Saludos til jer alle derhjemme :)

Ingen kommentarer:

Send en kommentar