torsdag den 3. november 2011

Fantastiske, Frustrerende Feltarbejde

Som jeg skrev sidst skulle jeg sydpaa og det gik rigtigt godt, fik lavet flere interviews - nogle mere relevante end andre, men saadan er det jo. Har nu ogsaa fundet nogen til at transskribere for mig til en noget andet pris end det ville vaere i Dk, saa selvom det bliver mange penge i alt satser jeg paa at de er givet godt ud for selvom jeg har forbedret mit spanske betydeligt og nu ikke laengere faar noget der ligner et panikanfald naar jeg er noedt til at snakke i telefon paa spansk, saa ville det ikke vaere muligt for mig at transskribere selv. Jeg er stadig uden internet paa egen com og skraemmes over hvor afhaengig man er af det net!! Saa ud over at vaere uden net er jeg i en konstant venteposition som bestemt ikke behager mig - jeg hader at vente og her tvinges jeg konstant til det - saa lidt personlig udvikling er der nok paa spil. I denne uge lavede jeg et fedt interview mandag, skrev feltrapport (den foerste opgave jeg skal aflevere naar jeg kommer hjem) tirsdag og skulle saa igaar have moedtes med en informant. Jeg har nu proevet at komme til at moedes med hende i omkring en maaned men hun aflyser eller svarer ikke paa mails eller telefonopkald. Det er enormt frustrerende og jeg bliver i virkeligheden skidesur men kan jo ikke rigtigt vise det. I dag skulle jeg have vaeret paa museum med en informant men hun ringede i gaar og aflyste saa hvad jeg troede skulle vaere en aktiv uge, blev det bestemt ikke!!Heldigvis har Marianela og jeg planlagt en tur til Argentina saa vi smutter i aften og indtil soendag. Jeg skal have fornyet mit visa og det goer man ved at betale 100 dollars eller tage ud af landet - synes det er lidt sjovere at bruge pengene paa at se Mendoza i Argentina end bare at betale dem. Satser paa at jeg skal spise boeffer 3 dage i streg for har ikke faaet en god boef siden jeg rejste fra dk. Til gengaeld er jordbaer nu nede i prisen 12 kroner for et kilo og det benytter jeg mig flittigt af! Paa trods af frustrationer over net og informanter har jeg det godt, jeg nyder solen, dejlige mennesker og at laere et land at kende mere end man normalt kan paa korte rejser. Det er spaendende at dykke under overfladen i et land hvor forskellene paa rig og fattig er saa massiv, hvor historien ikke er entydig (hvis den da er det nogen steder?) og hvor jeg paa markedet gaar under navnet la chica danesa og alle de handlende raaber efter mig. En af de kommende uger tager jeg sydpaa til Talca igen for at lave flere interviews og hende jeg skal bo hos der har lovet at laere mig at lave empanadas (som pirogger), hvilket jeg glaeder mig til.
Internetforbindelsen paa denne com er desvaerre for langsom til at jeg kan uploade billeder, men er ved at sammensaette et lille diasshow ud af mine omkring 1000 billeder og glaeder mig til at komme hjem og fortaelle en helt masse.
Knus Ane

Ingen kommentarer:

Send en kommentar