søndag den 21. august 2011

Afrejsen nærmer sig

Så er rejseforsikringen bestilt, billetten printet, vaccinationerne klaret og jeg er begyndt at stakke ting på gulvet i stuen. På nuværende tidspunkt har jeg ingen anelse om, hvordan jeg skal begrænse mig til 20 kilo bagage og 5 i håndbagage - dem der kender mig (og Morten) ved måske at vi plejer at "prinsesse-pakke", dvs. putte alle vores ting i IKEA sække og smide det ind i Hodja (bilen). Det kan jeg ikke rigtigt gøre denne gang, så er kognitivt udfordret - det er vist noget med den rumlige intelligens :).
Den seneste uge har været noget hektisk, da "Tulle" - min computer - valgte at bryde sammen, så jeg i al hast måtte misbruge det rødglødende dankort og ud at købe en ny com, der nu har fået navnet "Lulu" og som forhåbentlig viser sig at blive en god kommende feltnote, speciale og siden hen jobansøgnings-makker. Opgaverne på to-do listen svinder lige så stille, hvilket de naturligvis også helst skulle, men det gør afrejsen mere virkelig. Jeg har desværre ikke nået at sige personligt farvel til alle, men håber meget I vil skrive og fortælle hvad der sker herhjemme, jeg regner med at det er muligt at få fat i noget trådløst netværk, så jeg ikke uden kommunikationslinjer (Mit mobilnummer lukkes, men jeg får sandsynligvis et chilensk).
Til de der har udbrudt "årh hvor fedt, du skal ned i varmen" må jeg skuffe jer (eller glæde alt efter hvordan man ser på det) - vejret på fredag, hvor jeg ankommer er 12 grader, overskyet og byger og så sent som i denne uge, har det været frostvejr om natten! Jeg skal være ærlig og erkende at det havde jeg ikke helt lige regnet med, men det bliver heldigvis bedre hen over efteråret, men jeg kommer altså ikke solbrun hjem.
Jeg vil prøve at få lagt billeder herind også, men nu må vi se, det tekniske er jo ikke min spidskompetence - apropos kompetencer glæder jeg mig til, men er også en smule nervøs over, at skulle "ud i virkeligheden og lege antropolog" - udfordringerne skal nok være tilstede og jeg skal gøre mit bedste for at berette om min færden ude i den store verden.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar