søndag den 28. august 2011

Bare fordi man er i Sydamerika behøver Chanel ikke være glemt


Som nævnt er mit værelse ikke så stort, måske 5 m2 så det stiller større krav om oprydning end jeg er vant til, men synes nu egentlig det er ganske hyggeligt. et gammelt Singer symaskinebord som skrivebord og en uundværlig varmeblæser der sørger for jeg ikke fryser om natten (kun om dagen). I dag har det været gråt og regnvejr men igår skinnede solen og var sågar nødt til at købe solbriller til den nette sum af 12 kr. Der er sket rigtigt meget bare her lørdag og søndag og "killingen" bevæger sig ud i den store verden og har eksempelvis overlevet:
- at køre i bus selv (og tanke sådan et buskort "el Bip" op)
- at køre i taxa selv - kunne ikke overskue bussen tilbage fra centrum OG få forhandlet prisen ned med 25 %) NB kommer til at bruge vildt meget på transport fordi jeg bor så langt væk fra centrum og tør simpelthen ikke cykle - de kører ad H til
- at løbe en tur og blive dyttet af 3 gange!!!
- at tage i Jumbo - et dyrt men kæmpestort supermarked a la Bilka - men en pakke philadelphia koster 28 kroner!!! til gengæld har de 5 slags avokadoer :)
- at blive korrekset af en 5 årig i min udtale - hvilket er ret sjovt, barnebarn til hende jeg bor hos
Jeg både overlever og lever og tror på at det hele nok skal ende med at gå godt og at jeg nok skal ende med at snakke udemærket spansk - det er i hvert fald forbedret betydeligt bare på 2 dage! Er dog pænt træt (klokken er 22.15) på grund af alle indtrykkene og kampen for at forstå og for at formulere mig så hopper under dynen og beretter videre en anden dag. NB tror nok det er lykkedes mig at fatte det der med at lægge billeder - applaus om jeg må be´hvis det altså virker :)

Abrazos a todos

2 kommentarer:

  1. Hej smukke
    Nej, 5 m2 er slet ikke særligt stort. Men det er vel bare dit sovværelse, det er ikke med badværelse, tekøkken og lignende vel?
    Trives du ellers hos damen du bor hos?

    Syns det er vildt at du kan få solbriller til 12 kr, men at philadelphiaost koster mere end dobbelt så meget. Vil gerne tipse dig om at en smatmoden avokado fungerer udmærket som smøreost, og det smager fantastisk :0)

    Kæmpeknus

    -Johanna

    SvarSlet
  2. de 5 m2 er bare mit værelse, der er køkken og badeværelse og stue også men stuen er for kold til at bruge. Marianela som jeg bor hos er rigtigt sød og god til at hjælpe med at tegne kort over denne uoverskuelige by, og hendes datter og barnebarn Alexandra og Amalia er også helt vildt søde - lidt som at have en ekstra familie allerede. Spiser minimum 1 avokado om dagen :)

    SvarSlet